אודישנים לפרסומות

המילה "אודישן" המון פעמים מעוררת תחושות של לחץ, מתח גדול והתרגשות שיא. בפועל, אם תחשבו על זה – מדובר על מבחן פשוט למדי.

img

אודישנים לפרסומות של המותגים הגדולים

אל האודישנים מגיעים דוגמנים ודוגמניות, כמו גם שחקנים ושחקניות המעוניינים להופיע בפרסומת חדשה שעומדת לעלות. אל האודישנים מגיעים באמצעות סוכנות שחקנים, והיא זו שדואגת לשלוח את הטאלנטים שלה להבחן.

קורס משחק מול מצלמה הוא קורס שיכול לסייע לכם מאד לצלוח את האודישן, מהסיבה הפשוטה: פרסומות מצולמות לטלוויזיה והן מעין סרטון קצר. היכולת שלכם להביא את עצמכם לידי ביטוי מול המצלמה, ממנפת משמעותית את הסיכוי שלכם לצלוח את האודישן!

המון פעמים נדמה כי פרסומת נחשבת כמשהו נחות, וכי שחקן צריך לשחק ולא להופיע בפרסומות. בפועל, פרסומות מגלמות בתוכן פוטנציאל חשיפה אדיר, כאשר במידה רבה אודישנים לפרסומות נחשבים מורכבים יותר. מדוע? משום שהחברה שרוצה לפרסם, מניחה על כתפי המפרסם אחריות גדולה מאד. לכן, אודישנים לפרסומות נערכים על פני כמה שלבים, כאשר לרוב מתבצעות בדיקות מקדימות שמטרתן לאפיין את הדמות שרוצים שתפרסם: מין, גיל, מראה כללי וכיוצא בזה. כל מה שאתם צריכים לדעת על אודישנים לפרסומות, לפניכם

איך נערכים אודישנים לפרסומות?

אם זו אינה הפעם הראשונה שאתם עומדים לגשת אל אודישן לפרסומת, אתם כנראה כבר יודעים: גם באודישנים מסוג זה צריך להפגין יכולות משחק. כידוע, ישנן פרסומות שבמרכזן דמות המעבירה מסרים, כאשר היא יכלה לעשות זאת באמצעות מבטים מסוימים למצלמה, הליכה ברחוב ולעתים באמצעות העברת טקסט עם פניה אל המצלמה. איך שלא הופכים את זה, בפרסומות צריך לדעת לשחק.

אז איך נערכים לאודישן שכזה? ישנם אודישנים לפרסומות שכל מה שידרשו מכם בהם הוא להקריא קטע קצר בפני הבוחנים, אך לעתים תידרשו להגיע עם קטע משחק שניתן לכם מראש. המטרה היא להבין את מידת ההתאמה שלכם אל הפרסומת הספציפית ואל המותג.

חושבים שגם אתם יכולים?

 

"אני רוצה להופיע בפרסומת. איך אקבל אודישן?"

לעתים, לא בטוח מה מורכב יותר: לעבור אודישן בהצלחה או בכלל להגיע אל אודישן. בכדי לקבל אודישנים, כולל אודישנים למשחק, עליכם להיות רשומים בסוכנות. התפקיד של הסוכנות הוא לשדך ביניכם ובין האודישנים. כלומר, מדובר על מעין חולייה מקשרת שדואגת להפנות אתכם אל האודישנים הרלוונטים אליכם. בעבר, עוד היה ניתן להגיע כמעט לכל אודישן גם מבלי להיות רשומים אצל סוכנות, אך כיום המלהקים קצת קשוחים יותר והם מציבים תנאי סף: ניתן להבחן רק אם אתם רשומים אצל סוכנות דוגמנות או סוכנות משחק מסודרת.

מדוע צריך להיות רשומים אצל סוכנות בכדי לקבל אודישנים לפרסומות? משום שכך המלהקים יודעים כי מגיעים אליהם אנשים מוכשרים. כך, תהליך המיון של אודישנים לסדרות ופרסומות יעיל יותר, ממוקד יותר ובהרבה יותר מקצועי.

חשוב שתדעו: כישורי משחק רלוונטים גם לפרסומות

עד לא מזמן, הדרישה של המפרסמים לא הייתה כל כך גדולה: כל מה שהם רצו היה פנים יפות, או לחילופין דמות מסוימת שמתאימה להם למותג, מוצר או שירות שהם היו רוצים לקדם. כיום לעומת זאת, מודעים המפרסמים למה שנקרא טאלנט: כוכב שיודע לשיר, לשחק, לרקוד וגם לדגמן. לציבור הישראלי קל יותר להתחבר לטאלנטים, כאשר הכוכבים הגדולים כיום הם אכן כאלו שנוגעים בכמה תחומים שונים וכך גם מגוונים את עבודתם.

לכן, רגע לפני שאתם רוצים להגיע אל אודישנים לפרסומות, דעו כי גם אם המראה שלכם תואם בדיוק את ציפיות המפרסמים, הרי שאתם צריכים שיהיה לכם ערך מוסף. אותו ערך מוסף יכול להיות לדוגמא כישרון משחק. זו הסיבה כי המון סוכנויות מעודדות את המיוצגים להירשם אל בית ספר למשחק וללמוד לשחק. בעת שיש לכם כישרון נוסף, אתם גם יכולים לקבל יותר אודישנים וגם מעלים את הסיכוי כי תתקבלו.

לימודי משחק לא אמורים להשהות לכם את התפתחות הקריירה, אלא ליהפך. הלימודים מתנהלים בקצב שנוח לכם, כאשר תוכלו לבחור בהיקף הלימודים החביב עליכם עם בחירה בקורסים ספציפיים. ההמלצה אליכם: בחנו אפשרויות יחד עם הסוכן שלכם במטרה להבין היכן כדאי להשקיע את זמנכם בהתאם למטרות שתרצו לכבוש בעתיד.

פרסומת בפריים-טיים מביאה לחשיפה אדירה!

כל דוגמן או שחקן מתחיל, מקווים לעבור אודישנים לפרסומות. הסיבה? מדובר על חשיפה אדירה! המון פעמים ישנם שחקנים שמנסים לצלוח אודישנים לסרטים ולסדרות, כאשר לא אחת הדרך לתודעת הקהל עוברת דרך פרסומת מוצלחת שהם עושים. לכן, כדאי בהחלט גם לכם למצוא את האודישן המתאים לכם ביותר מבחינה מקצועית, ולהגיע ולהבחן. פרסומת שעולה בפריים-טיים ומשודרת לאורך תקופה, מכניסה אתכם לכל סלון בישראל. ישנם תקדימים בהם שחקנים החלו את דרכם בפרסומת בטלוויזיה, ומרגע זה נסללה דרכם. אודישנים לסדרות יש לקחת ברצינות ממש כמו כל אודישן אחר שאתם עושים!

img

אודישנים לפרסומות לילדים – אךי הם נערכים?

אל אודישנים לפרסומות מגיעים גם ילדים. כידוע, ישנם מותגים שמי שמוביל אותם הם ילדים. לדוגמא: מותג בגדי ילדים, מוצרי מזון שונים המיועדים לילדים וכיוצא בזה. אודישנים לילדים נערכים באותה מתכונת מבחינה מקצועית, אך מאחר ומדובר על קהל של ילדים, הרי שהגישה שונה וכך גם אווירת האודישן. מדובר על קהל רגיש מאד, כך שצוות הבוחנים דואג לרוח טובה בחדר האודישנים, לפירגון ולהעצמת הילדים.

בכדי למנף את הסיכוי כי הילד הרשום בסוכנות אכן יקבל את הפרסומת, סוכנות דוגמנות לילדים בודקת עם המלהקים מה הם מחפשים: בן או בת, גיל מסוים, מראה מסוים וכן הלאה. כך, הסוכנות יודעת לשלוח את הילדים שעונים על הקווים הכלליים אל אודישנים לפרסומות.

באשר להיערכות של הילדים, הרי שחשוב להבין כי כל עוד לא ניתנה בקשה להיערכות מיוחדת על ידי צוות הבוחנים, הרי שלא צריך לעשות דבר. כשמדובר בפרסומות שבהן מככבים ילדים, לרוב רוצים להבין את האינטראקציה עם הילד, לחוש את הקסם האישי שלו ולבחון עד כמה הוא מתאים להוביל מותג מסוים.

איך ניתן להיערך לאודישן לפרסומת על הצד הטוב ביותר?

קיבלתם זימון אל אודישנים לפרסומות? ברכות חמות! המטרה שלכם: לעבור את האודישן! אז למרות שאין באמת נוסחת הצלחה שניתן להיצמד אליה, ישנם כמה דברים שתוכלו לעשות שבהחלט יכולים להגדיל את הסיכוי כי תעברו את האודישן:

1.לעולם אל תאחרו לאודישן, אלא הקפידו להגיע כמה דקות לפני

2.התייחסו בכבוד לבוחנים, אל תתחכמו ותיצמדו אל הטון שהם מכתיבים

3.נדרשתם ללמוד טקסט? שננו אותו היטב לפני ואל תקראו מדף

4.הציגו עובדות אמיתיות בלבד בפני הבוחנים (גיל, ניסיון, האם זהו האודישן הראשון שלכם וכן הלאה...)

5.ככל שתלמדו יותר קורסים של משחק, כך יש לכם סיכוי גדול יותר לעבור אודישנים לפרסומות

בשנת 2019: פרסומות ביוטיוב, בטלוויזיה ובבאנרים

אודישנים לפרסומות בשנת 2019 פותחים בפניכם אינספור אפשרויות! מעבר לכך שבאודישן אתם לומדים להכיר תסריטאים, במאים ומפיקים והם גם לומדים להכיר אתכם, הרי שמעבר באודישן מבטיח לכם פריצה! כידוע, כיום הפרסום מתבצע לא רק בטלוויזיה, אלא גם בפלטפורמות דיגטליות: מהרשות החברתיות, דרך  באנרים באתרים ועד פרסומות ביוטיוב.

קחו את האודישן ברצינות, וזיכרו כי גם אם מטרתכם היא לשחק בסדרה, אודישנים למתחילים כוללים בתוכם גם אודישנים לפרסומות!

מאמרים וטיפים‎

מה לא יודעים על אודישנים לפרסומות?

רב הנסתר על הגלוי בכל מה שקשור לעולם של אודישנים לפרסומות? ישנם אלו שיאמרו שכן. רגע לפני שגם אתם משננים את הטקסטים ומתרגלים נשימות לקראת האודישנים, הכירו את מאחורי הקלעים של האודישנים לפרסומות.

5 טיפים שיעזרו לכם לעבור אודישן לפרסומת

שחקנים מתחילים (וגם כאלו שלא), היו שמחים לעבור בהצלחה אודישנים לפרסומות. הכנסו למאמר על מנת לקרוא מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם לעבור את האודישן.

5 סיבות טובות מדוע כדאי לגשת לאודישנים לפרסומות

ישנם שחקנים שמרגישים שלככב בפרסומות זה לפגוע ביוקרה של המקצוע. מעבר לעובדה שאין זה נכון, הרי שבעת שאתם מגיעים אל אודישנים לפרסומות אתם נדרשים לעשות את הדבר שאתם הכי אוהבים ושאתם הכי טובים בו – לשחק.

חושבים שגם אתם יכולים?

כל הזכויות שמורות. טאלנטים.