5 שיטות להפחית לחץ לפני אודישן

1.מדיטציה – מסע פנימי שלכם

לא תופתעו לגלות כי הדרך הקלאסית ואולי גם היעילה ביותר להפחית לחץ לפני אודישנים למשחק, היא באמצעות מדיטציה. כל מה שאתם צריכים על מנת לעשות מדיטציה הוא לשהות בחלל שקט, לשים לעצמכם מוסיקה נעימה ולעצום עיניים. העיקרון המוביל את המדיטציה הוא התרכזות, התכנסות פנימית וחיבור אל המהות הפנימית שלכם. נסו ככל הניתן שלא לחשוב על מה יהיה, אלא התרכזו בכאן ועכשיו. כשאתם לא חושבים על העבר ולא חושבים על העתיד – אלא רק על הרגע הזה, אתם מצליחים להגיע לשלווה פנימית שתלווה אתכם גם באודישן.

2.דמיון מודרך – מה ההבדל?

בשונה ממדיטציה שאותה אתם עושים על בסיס התכנסות פנימית שלכם, הדמיון המודרך מבקש להדריך אתכם באמצעות קל. כלומר, מדובר על ליווי קולי שלוקח אתכם למסע מודרך שאתם צריכים לדמיין: כך, אתם יכולים לעבור בין שבילים, כפרים מוריקים, בחוף הים או בפרדס פתוח. אין עוד כוח חזק יותר מהדמיון, שכן לדמיין אפשר הכל! באינטרנט ישנם המון סרטונים של דמיון מודרך, ותוכלו לבחור את זה המתאים לכם ביותר בהתאם למטרה שלכם. לפני אודישנים למשחק, הקדישו רבע שעה להשקעה עצמית שתשתלם לכם.

3.שיח פנימי מעצים

ואם לא מצאתם את הזמן להשקיע במדיטציה או בדמיון מודרך ואתם כבר מוצאים את עצמכם בדרך אל האודישן, תוכלו לעשות את הדבר הבא: אם תשימו לב, סביר מאד להניח כי אתם פונים אל עצמם בשיח מעט שלילי: אני לא אעבור את האודישן, בטוח יש יותר טובים ממני, הייתי צריך להתכונן יותר לאודישן ועוד. במקום להלקות את עצמכם וכך להגביר את עוצמת הלחץ, עודדו את עצמכם לנהל שיח פנימי מעצים: התכוננתי מספיק לאודישן, אני שחקן מעולה, אני אעשה הכל כדי לעבור. כך, אתם מגיעים אל אודישנים למשחק כשאתם מועצמים וחזקים, ולא חלשים וחסרי ביטחון.

4.צאו לרוץ!

ריצה משחררת מתחים וגם פותרת המון קונפליקטים מנטלים. אתם לא צריכים להיות מרתוניסטים בכי לרוץ, ותוכלו בהחלט גם לצאת לריצה קלה. המטרה היא להפעיל את הגוף ולשחרר במוח את האנדרופינים שמשפיעים על מצב הרוח. סביר מאד כי לפני האודישן תחושו מעט מתוחים, אך לא תאמינו כמה ריצה קלה יכולה לשחרר אתכם – גופנית ומנטלית!

5.צחקו, וכמה שיותר

לא אחת נאמר כי המפתח לאושר הוא לצחוק וכמה שיותר. לקראת אודישנים למשחק, דאגו לצחוק כמה שיותר – גם אם זה קורה בצורה מעט מלאכותית. הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא לצפות בסטנד-אפ שאתם אוהבים, שיעלה חיוך על פניכם וירים את מצב הרוח שלכם. במידה ואין לכם זמן, מה שהמון שחקנים עושים הוא לעמוד מול המראה, לחייך לעצמם ולצחוק בקול. הפעולה הזו משפיעה ישירות על מצב הרוח, משחררת מתח ומכניסה אתכם לפרופורציות נכונות.