מיתוסים נפוצים על בתי ספר למשחק

רגע לפני שגם אתם מתנהלים על פי כל המיתוסים הקיימים, דעו את כל מה שחשוב לדעת באמת:

1.בתי ספר ותיקים הם הטובים ביותר

לא נכון. מה שהופך בית ספר למשחק לטוב יותר או פחות, הוא שביעות רצון התלמידים ומידת ההצלחה של התלמידים בתעשיה. ישנם בתי ספר צעירים שעובדים רק מספר שנים, והם כבר יכולים להתגאות בבוגרים שקיבלו תפקידים יפים בסדרות ובסרטים. מנגד, ישנם בתי ספר ותיקים יותר שרק בודדים מהבוגרים שלהם הצליחו בתעשיית הבידור בישראל. כשאתם מחפשים בית ספר, חפשו אחר תוצאות.

2.מה שחשוב זה הסילבוס, לא המורים

לא נכון. הסילבוס אמנם חשוב וכך גם התכנים של הקורסים, אך המורים חשובים אפילו יותר. אם חוזרים לרגע לימי בית הספר, הרי שלא אחת נאמר כי כל תלמיד יכול ללמוד הכל, כאשר מה שישפיע על יכולת הקליטה שלו הוא המורה. מורים טובים יכולים ליצור פלאים – זאת עם גישה ייחודית, השראה שהם מעוררים ויכולת הכלה וסבלנות. רגע לפני שאתם נרשמים אל בית ספר למשחק, הבטיחו כי המורים שלכם מעוררי השראה וכי הם מחזיקים ברזומה תעסוקתי מרשים.

3.רק בעלי פרוטקציה מתקבלים לבתי ספר נחשבים

לא נכון. המילה פרוטקציה עולה שוב ושוב בהקשרים של סוכנויות, אודישנים ותפקידים. כפי שבעל עסק לא היה מקבל עובד שלא על סמך הכישורים שלו, כך אין הפקה שהייתה מוכנה לסכן את השקעתה ולקבל שחקן רק על בסיס פרוטקציה. הכישרון שלכם הוא זה שקובע! גם כשאתם מגיעים למבחן קבלה אצל בית ספר למשחק, בוחנים אתכם אך ורק על הכישרון שלכם ולא על שום דבר אחר!

4.כשיש כישרון אין כל צורך בלימודים

ממש לא נכון! הכישרון שלכם הוא הבסיס ומפתח הכניסה שלכם אל בית ספר למשחק. האם מישהו שיודע לבשל הוא בהכרח שף? בהחלט שלא. כך גם אם יש לכם כישרון משחק, אין זה הופך אתכם לשחקנים. בית הספר למשחק הוא המקום שלכם להפוך לאנשי מקצוע, לדעת לעמוד על הבמה, להבין איך מגישים טקסט ואיך נכנסים לדמות. כשאתם מוותרים על הלימודים, אתם מראש חורצים את גורלכם וגורמים לכך שתהיו שחקנים פחות טובים.

5.אין צורך ללמוד משחק – היום כולם טאלנטים

לא נכון. המושג טאלנט מעט מבלבל, והמשמעות האמיתית שלו היא שישנם שחקנים בעלי כישורים נוספים כמו שירה, ריקוד ודוגמנות. עם זאת, בכדי להיות טאלנט יש להיות בעל כישרון מפותח, והדרך לפתח אותו היא בין היתר עם בית ספר למשחק. חשוב לזכור: קיצורי הדרך לא מובילים לשום מקום מלבד לתחילת הדרך במקרה הטוב, או לתחושת תסכול במקרה הפחות טוב.