מה לא יודעים על אודישנים לפרסומות?

אולי תתפלאו, אך סביר כי ישנם דברים שגם אתם לא מודעים להם בכל הנוגע לאודישנים לפרסומות...

1.מגיעים מאות נבחנים מכמה סוכנויות

ישנם אודישנים שאליהם מגיעים שחקנים ספציפים שהבוחנים מעוניינים לפגוש. מדובר על מעין אודישן אישי שלא נערך במסגרת של יום אודישנים גדול. עם זאת, כשמדובר על אודישנים לפרסומות, כמעט תמיד כל האפשרויות פתוחות. מה זה אומר? שמגיעים נבחנים מהמון סוכנויות של שחקנים ודוגמנים. חשוב לדעת זאת מראש, מאחר וישנן פרסומות מאד נחשקות שהמון שחקנים רוצים לקחת בהן חלק. ככל שיש יותר ביקוש לפרסומת, כך סיכויי הקבלה נמוכים יותר. עם זאת, חשוב לנסות ולהגיע לאודישנים.

2.ישנה דמות ספציפית שמחפשים

בסופו של דבר, השחקנים שיעברו אודישנים לפרסומות הם לאו דווקא השחקנים המוכשרים ביותר, אלא אלו שמתאימים ביותר לדמות שמחפשים. כידוע, כל חברה שרוצה לפרסם שירות או מוצר, מעוניינת בדמות מסוימת שתוביל את הקמפיין. לכן, כשהבוחנים מנסים לגבש את הקאסט לפרסומת, הם מעניקים חשיבות לא רק לרזומה מקצועי, ניסיון בתעשיה וכיוצא בזה, אלא שהם מנסים בעיקר להבין עד כמה השחקן יושב בדיוק על הדמות שרוצים לפרסומת.

3.לפרסומות נדרשים גם ניצבים

מדוע כדאי לכם בכל מקרה להגיע אל אודישנים לפרסומות? משום שגם אם לא תצליחו לקבל את התפקיד הראשי בפרסומת, סביר מאד כי ירצו לעבוד אתכם בתור ניצבים. המון פעמים המילה "ניצבים" מתקשרת עם תפקידים שאינם משמעותיים, אך חשוב להבין כי זוהי דרך נפלאה להכיר את התעשיה, להתנסות בהפקה מקרוב, להבין איך הדברים עובדים ובעיקר ליצור קשרים עם הצוות המקצועי. גם אם מציעים לכם להיות ניצבים, שקלו זאת עם הסוכנות שלכם.

4.המון כוכבים החלו את דרכם בפרסומות

אתם מתלבטים האם להגיע אל אודישנים לפרסומות? אל תשכחו לרגע כי המון כוכבים גדולים היום החלו את דרכם בפרסומת ששודרה בטלוויזיה. ישנם שחקנים שחוששים מאד לעשות פרסומות, זאת מאחר והם חוששים כי כך הם יפחיתו את הסיכוי שהם יצליחו לקבל תפקידים משמעותיים בטלוויזיה ובתיאטרון. בסופו של דבר מדובר על הנחה שגויה, שרק מונעת מכם לצבור ניסיון ולעבות את תיק העבודות שלכם.

5.הבוחנים: הכירו גם אתם

אז מי עתיד לבחון אתכם לאורך אודישנים לפרסומות? מאחר ומדובר על פרסומת לחברה, הרי שישנה נציגות מכובדת של החברה המפרסמת: לרוב יהיה נוכח המנכ"ל, מנהל מוצר ומנהל השיווק. כולם רוצים להבטיח כי הליהוק לפרסומת תואם את החזון הפרסומי שלהם, וכי אכן מדובר על שחקן שיוכל לקחת את המותג קדימה. מעבר לכך, יהיו נוכחים באודישנים גם מלהקים, תסריטאים ובמאים.

חושבים שגם אתם יכולים?

כל הזכויות שמורות. טאלנטים.